I samband med teknologimässan CES Asia i Shanghai lanserar NEVS ett antal intressanta nyheter:

För första gången visar NEVS sitt koncept InMotion. Det är ett helt nytt sätt att beskriva framtidens flexibla transporter i en storstad, med en mängd spännande detaljer, både när det gäller design och funktionalitet.

På CES framgår det också tydligt hur NEVS affärsmodell ska bidra till en mer hållbar framtid. Att tillverka eldrivna fordon är en del av företagets verksamhet:

”Vår lösning handlar om mycket mer än att ha en bil. Vi har omvärderat begreppet mobilitet. Inom en inte så avlägsen framtid kommer NEVS att erbjuda ett helt ekosystem med tjänster i en integrerad storstadslösning som innebär helt nya möjligheter för personer och samhället”, förklarar Jonas Hernqvist, Sälj- och Marknadschef på NEVS.

NEVS berättade förra veckan att företaget kommer att genomföra ett omfattande pilotprojekt för att utveckla mobilitetslösningar för Tianjin Binhai Hi-tech Industrial Development Area (THT) i Kina. Målet är att bygga upp ett innovationskluster med banbrytande gröna teknologier som gynnar staden Tianjin och dess drygt 15 miljoner invånare.

På CES ställs också NEVS två nya elbilar, 9-3 (Sedan) och 9-3X (SUV), ut för första gången. Dessa konceptbilar är utvecklade i Sverige och kommer att byggas i NEVS fabriker.

Ännu mer uppmärksamhet väntas den nya konceptbilen InMotion skapa. Detta fordon är NEVS vision av framtidens flexibla transporter.

Som ett led i att kunna förverkliga sina framtidsvisioner har NEVS tecknat ett avtal med Microsoft China som gäller uppkoppling av bilarna. Microsoft China är en ledande aktör när det gäller digitala tjänster.

“Vi är mycket entusiastiska över att vi nu får arbeta tillsammans med en partner som delar visionen av en mer hållbar framtid. Detta är ett partnerskap som kommer att öppna för banbrytande lösningar som verkligen formar framtidens mobilitet”, kommenterar Mattias Bergman, vd på NEVS.

Om NEVS

Media Contact: