NEVS ställer ut sitt nya InMotion-koncept för allra första gången på den internationella teknikmässan CES Asia i Shanghai, 7-9 juni.

Det här är inte en vanlig bil – det är ett visionskoncept om hur vi i framtiden kommer att kunna färdas säkert och effektivt, utan ägande och utan förare.

NEVS InMotion-konceptet har skapats som en vision för den helt självkörande bilen, där interiören enbart anpassas för passagerarnas behov. Flexibilitet är ett nyckelord för InMotion:

Den flexibla interiören gör att var och en kan använda InMotion efter sina egna behov. Oavsett om man ska vila, ha ett affärsmöte eller bara umgås med familj eller vänner. Det är därmed ett fordon som ett brett användningsområde.

Vad som skiljer InMotion från andra masstransporter är att den alltid är individuellt anpassad, beroende på vem som använder den. InMotion innebär komfort i en personlig miljö.

Redan när InMotion anländer kommer interiören att anpassas så att den passar det personliga behovet. Passagerarna går in och ut från fordonen från trottoarsidan, av säkerhetsskäl. Därför behövs ingen dörr ut mot gatan.

Den personliga utformningen i InMotion innebär att man kan få exakt samma inställningar man hade när man åkte med bilen senast, om så önskas. Dessa inställningar kan göras på plats – eller så kan man bestämma detta strax innan, via en app. Den som ska resa kan också använda appen för att styra hur belysningen och musiken ska vara och hur temperaturen ska vara inställd.

“Den här designen har startat från ett interiör-perspektiv. Tanken är att vi ska visa hur folk kan få det bättre genom att ge deras transporter ett större värde, i stället för att kasta bort en massa tid på att sitta bakom ratten kanske i timtal bara för att ta sig igenom en storstad. Det är därför vi visar upp det här flexibla och användarvänliga konceptet, ett unikt grepp i en mycket elegant design. Det här liknar inget annat”, säger Jonas Hernqvist, Sälj- och Marknadschef på NEVS.

FAKTA OM NEVS InMotion:

NEVS InMotion bidrar till minskad trängsel i trafiken

* Effektiv användning av den delade mobiliteten tillsammans med självkörande transporter innebär mer tid för familjen, vänner, nöje och arbete.

* Mer effektiva mobilitetslösningar innebär färre antal bilar och minskat behov av parkeringsplatser. Det innebär i sin tur fler ”gröna områden” och en stadsutveckling som mer bygger på människans behov.

NEVS InMotions bidrar till minskade utsläpp

* Med elbilar kommer vi på sikt att kunna vistas utomhus även i världens storstäder, utan att behöva bekymra oss om hälsoproblem.

* Intelligenta mobilitetssystem bidrar till integrerade hållbara städer, med minskade utsläpp, bättre hälsa och säkrare vägar.

NEVS InMotion bidrar till ökad bekvämlighet för användarna

* Användare får flexibel tillgång till en bil, utan att man måste äga den. Detta är den idealiska modellen för den som snabbt vill kunna beställa en bil för sina olika behov, för att åka vart som helst, närhelst det passar.

* Flexibel interiör innebär att man kan koppla av, ha ett möte eller umgås, efter behov.

Egenskaper och funktionalitet.

• Konstruerad för att erbjuda en personlig mobilitetslösning
  • En stor sidodörr som ger ett säkert och bekvämt i- och ursteg.
  • Flexibel interiör, anpassad efter individuella behov
    • o   Individuella val ställs in inför användning
    • o   Ren och enkel design med naturliga material
    • o   Tre konfigurerbara interiöralternativ