Nevs ingår samarbete med ett flertal partnerföretag som möjliggör provkörning av nya Saab 9-3 Aero på nära 30 orter i Sverige.

Över hela landet kan nu intresserade få se och provköra nya Saab 9-3 Aero, och uppleva de uppdateringar som förbättrat körglädjen ytterligare - med bland annat en tystare gång och ökad komfort.

På hemsidan www.nevs.com finns information om var partnerföretagen finns samt kontaktuppgifter för bokning av provkörning. Hos varje partner kan även kunder få hjälp att beställa sin nya Saab 9-3 Aero.

- Det är spännande att arbeta på ett delvis nytt sätt för att hjälpa kunderna att köpa bil. Bilbranschen står inför nya utmaningar och måste anpassa sig till kundernas ökade krav på personlig service och enkelhet vid bilköpet, säger Per-Erik Persson,VD för återförsäljargruppen Biva AB.

Sedan december 2013 har kunder i Sverige hämtat produktinformation och utfört beställningen av bilen på www.nevs.com. Beställningar kan fortfarande göras av privatpersoner direkt via hemsidan, men som ett steg i utvecklingen av försäljningsmodellen blir det nu ännu enklare att beställa bilen tack vare samarbetet med Nevs partnerföretag i Sverige.

- Saab-bilar har en speciell plats i många människors hjärtan runt om i världen, och vi har sett ett stort leende på läpparna hos de som hittills haft möjligheten att provköra bilen hos oss i Trollhättan. Att nu kunna erbjuda denna möjlighet brett i Sverige genom våra partnerföretag känns mycket roligt, säger Mattias Bergman, VD för Nevs.

Göran Fredriksson

Customer and Press Relations Manager

Tel: 073-9665696, goran.fredriksson@nevs.com

För frågor till respektive partnerföretag, vänligen kontakta platschef eller vd. Kontaktuppgifter på: http://www.nevs.com